תקיעתא דבי רב: מובא בפסיקתא דר״כ (פיסקא כ״ג), וז״ל: בכ״ה באלול נברא העולם, ואתיא כרב – דתניא בתקיעתא דרב, זה היום תחלת מעשיך זכרון ליום ראשון, כי חק לישראל הוא משפט לאלהי יעקב, ועל המדינות בו יאמר איזו לחרב ואיזו לשלום איזו לרעב ואיזו לשובע, ובריות בו יפקדו להזכירם לחיים ולמות. נמצאת אתה אומר בר״ה נברא אדם הראשון עכ״ל. ומזה כתב הרמב״ן בפ' וזאת הברכה (פסוק ויהי בישורון מלך): וכן נהגו לומר בתקיעתא דבי רב עכ״ל. ומובא ג״כ בזהר פ׳ בשלח: א״ר יוסי אשכחנא ברזא דא בתקיעתא דבי רב בבבל תלת ובכן ובכן ובכן לקבלא הני תלת עכ״ל (רב פעלים 120). המאמר של זה היום תחלת מעשיך וכו׳ נמצא גם בירושלמי ר״ה (פ״א ג׳) ופי׳ הקרבן עדה שם בתקיעתא דרב, סדר מוסף שסדר רב, וקרי ליה תקיעתא שבמוסף תוקעין עכ״ל (עי׳ ויק"ר פכ"ט, ופסיקתא רבתי פיסקא ט"ו). ומזה נראה כי תקיעתא דבי רב אינו ספר כ״א סדר התקיעות (עי׳ הערה שם).