מתני' הכל כשרין לקרות את המגילה חוץ מחש"ו ר' יהודה מכשיר בקטן. תניא בתוספתא דפרקין הכל חייבין בקריאת מגילה כהנים לוים וישראלים גרים ועבדים משוחררים חללים ונתינים וממזרין סריס אדם וסריס חמה פצוע דכה וכרות שפכה כולן חייבין בקריאת מגלה ומוציאין את הרבים י"ח אגדרוגינוס מוציא את מינו ושאינו מינו אינו מוציא טומטום אינו מוציא לא את מינו ולא את שאינו מינו נשים ועבדים וקטנים פטורים ואין מוציאין את הרבים י"ח. [א"ר יהודה קטן הייתי וקריתי לפני ר"ט וקלסני] אמר רבי קטן הייתי וקריתיה לפני ר' יהודה באושא והיו שם זקנים ולא אמר אחד מהם דבר אמרו לו אין מביאין ראיה מן המתיר מיכן ואילך הנהיגו שיהו קטנים קורין אותה לרבים. נראה דבקטן שהגיע לחנוך קאמר: תניא בפרקין [בתוספתא] קראה בלילה לא יצא י"ח. א"ר יוסי מעשה בריב"נ שקראה בצפורי בלילה אמרו לו אין שעת הסכנה ראיה. סייעתא לר"ת שפירש דעיקר מצות קריאתה ביום ואע"פ שבירך זמן בלילה חוזר ומברך ביום למחר כדפרי' לעיל: מתני' כל היום כשר לקרות את המגילה ולקרות את ההלל ולתקיעת שופר ולנטילת לולב ולתפילת המוספין:
הדרן עלך הקורא את המגילה למפרע