מתני' בש"א אין מסלקין את התריסין ביו"ט וב"ה מתירין אף להחזיר. מאי תריסין אמר עולא תריסי חניות שחנויות כמין תיבות הן ועומדות בשוק ואינן מחוברות לקרקע והתריסין הן הדלתות פתחיהן של חנויות וחתירו סופן דהיינו להחזירן שאינו צורך יו"ט משום תחילתן דהיינו סילוקן דהיינו צורך יו"ט ודוקא תריסי חנויות דבעי לאפוקי תבלין דאי לא שרית ליה להחזיר לא פתח ואתי לאמנועי משמחת יו"ט אבל דבתי לא כיון דברשותיה נינהו פתח ולא מימנע ולא שרו ב"ה להחזיר. מתני' דקתני בסילוק נמי פליגי דלא כי האי תנא דתניא ארשב"א מודים ב"ש וב"ה שמסלקין את התריסין ביו"ט ולא נחלקו אלא להחזיר שבש"א אין מחזירין ובית הלל אומרים מחזירין בד"א בשיש להן ציר פי' ידות לשני ראשין דדמו לבנין אבל אין להם ציר ד"ה מותר וחתניא בד"א שאין להן ציר דשרו ב"ה אבל יש להן ציר ד"ה אסור אמר אביי דכ"ע. הנך תנאי דברייתא דפרשי לה פלוגתייתו דב"ש ורב"ה ס"ל בשיש להן ציר מן הצד לשני ראשיהן כשאר דלתות לא פליגי ב"ש וב"ה אלא ד"ה אסור ואפי' דחנויות וכשאין להן ציר כל עיקר ד"ה ב"ש וב"ה מותר פי' רבי' יצחק אלפס ואפי' דבתי כי פליגי ב"ש וכ"ה כשיש להן ציר באמצע ותוחבין אותה בחור באמצע דופן התיבה מר סבר. כ"ש. גזרי' ציר באמצע אטו ציר מן הצד ומ"ס. כ"ה. לא גזרי':