אמר רבא מילא אדם קערה שמן והקיפה פתילות כפה עליה כלי עולה לכמה בנ"א. למהדרין העושין נר לכאו"א. לא כפה עליה עשאה כמדורה שהאש מתחברת באמצעיתה ואינו דומה לנר ואפי' לאחד אינה עולה. מיכן אני אומר כשמדליקין נרות של שעוה בערבי שבתות ובערבי י"ט ותוחבין הרבה נרות במנורה סמוכות זו לזו עד שהן מחממות זו מזו ונוטפת השעוה מחמת חמימות וגם נכפלות ונופלות שלא קיימו מצות נר שבת ויו"ט דזה דומה למדורה ואינן נשרפות כדרך הנר שיש לו ריוח לישרף כהלכתו. אמר רבא פשיט' נר ביתו בשבת ונר חנוכה. והוא עני שאין לו במה לקנות שמן לשתי נרות נר ביתו בשבת עדיף משום שלום ביתו כדאמרי' לקמן ותזנח משלום נפשי זה הדלקת נר בשבת שבני ביתו מצטערין לישב בחושך נר ביתו וקידוש היום נר ביתו עדיף משום שלום ביתו בעי רבא נ"ח וקידוש היום מאי קידוש היום עדיף דתדיר או דילמא נר חנוכה עדיף משום פרסומי ניסא בתר דבעיא הדר פשטה נר חנוכה עדיף משום פרסומי ניסא: