אמר רמי בר אבא אמר רב הונא לחי הבולט מדופנו של מבוי לתוך רחב המבוי ולא נעשה לשום לחי אלא הוציא בנין בפאת ביתו כדרך שעושין משום חיזוק. פחות מד"א. ברוחב המבוי גידון משום לחי וסמכי' עליה. ואין צריך לחי אחר להתירו. ד"א אם היה בולט לתוך רוחב המבוי ד"א נידון משום מבוי דכיון דאורך הכשר מבוי ניתר בכך בעלמא למיקרי מבוי ה"נ נפק מתורת לחי ולא סמכי' עליה. ואע"ג דאילו עבידא משום לחי הוי כשר דמשום דריבה בסתימתו לא גרע מלחי משהו הכא כיון דלאו להכי הוקבע אנן במחשבה לא מצינן לאפוקי מתורת כותל ולשוויה לחי ונמצא שאין תקון למבוי [זה] וצריך לחי אחר להתיר למבוי. ואע"ג דפליגי רב פפא ורב הונא בריה דרב יהושע באותו לחי אחר היכא מעמידו אעפ"כ ליתא לדרמי בר אבא אמר רב הונא אלא כרב אשי קיי"ל דאמר אף במבוי שרחב שמונה אמות לא צרי' לחי אחר ממ"נ אי עומד נפיש שהיו ד"א של לחי שוחקות ונמצא פרוץ חסר מארבע ניתר בעומד מרובה על הפרוץ. אי פרוץ נפיש נמצא שאין ארבע אמות שלימות בלחי ונידון משום לחי דהא אין רוב אדם יכולין לצמצם מאי אמרת דילמא כי הדדי נינהו ואין כאן לחי שהרי יש בו ד"א ולא עומד מרובה. הוי ספק דבריהם שמא צמצם ואסור ושמא לא צמצם ומותר וטלטול מבוי מדרבנן הוא וספק דבריהם להקל. הילכך שמעי' מהכא דלחי שעשאו לשם לחי אע"ג דרחב ארבע אמות או יותר הוה לחי והיכא שלא עשאו לשם לחי אי רחב ד"א לא הוי לחי ואם יש מן הפרוץ ד"א צריך לחי אחר ואותו לחי אחר מוקי ליה באידך גיסא כדר"פ א"נ מוקי ליה בהדיה כדרב הונא בריה דרב יהושע וכגון שיגביה את הלחי יותר מן הראשון או ינמוך אותו או יעשנו עב יותר או דק יותר. ואי הוה מבוי שמונה רחב לא צריך כלום כדרב אשי ואי הוה הלחי רחב ארבע והפרוץ אין בו ארבעה ניתר בעומד מרובה על הפרוץ ואין צריך שום תיקון ואע"פ שלא עשאו לשם לחי וכגון שאותם ד"א נראין בסותמין את רוחב הפתח ונראין כלחי ואינם שוין לכותל שאם שוין לכותל ואין ניכר שסותמין רוחב הפתח א"כ הפירצה פתח מעליא הוא וצריך לחי הואיל שרחב ד"ט דכל מבוי שפתחו רחב ד"ט צריך לחי להתירו כדפרי' לעיל גבי הכשר מבוי: