פרק כל הבשר איבעיא להו מהו לאכול במפה מי גזרינן דילמא נגע או לא ת"ש כשנתנו לו לר' צדוק אוכל פחות מכביצה נטלו במפה ואכלו חוץ לסוכה ולא בירך אחריו הא כביצה בעי נטיל' ידים דילמא בביצה בעי סוכה וברכה ת"ש דשמואל אשבחי' לרב דקא אכיל במפה א"ל עבדין כן אמר לי' דעתי קצרה כי סליק ר' זירא אשכחינהו לר' אמי ור' אסי דקא אכלי בבלאי המתות אמר להו תרי גברי רברבי כוותייהו ליטעו בדרב ושמואל (א"ל) [הא] דעתי קצרה [קאמר] אישתמיטתיה הא דא"ר תחליפא בר אבימי אמר שמואל התירו במפה לאוכלי תרומה ולא התירו במפה לאוכלי טהרות פרש"י מי שלא נטל ידיו מהו לכרוך במפה על ידיו ולא יגע באוכלין ויאכל. וכשנתנו לר' צדוק במס' סוכה כשהיו נותנין לר' צדוק אוכל שהוא פחות מכביצה נטלו במפה ולא הי' נוטל ידיו ולא היו מצריכו סוכה ולא ברהמ"ז. לא הא דנקט פחות מכביצה משום סוכה וברכה נקט לה. עבדין כן וכי עושין כן לאכול בלא נטילה. דעתי קצרה אסטניס אני ואע"פ שנטלתי ידי אי אפשי לאכול בידי. בבלאי חמתות חמתות בלוין וכורכים ידיהם בהן ואוכלים בלא נט"י. ליטעו בדרב כסבורים אתם דהא דאשכחי' שמואל לרב דאכיל במפה משום דלא נטל ידיו הוא. והא דעתי קצרה א"ל אלמא נטל ידיו. התירו מפה לאוכלי תרומה דכהנים זריזים הן ולא נגעי ולא התירום לאוכלי חוליהם [בטהרה] לפי שאינם למודים להשתמר ככהנים עכ"ל. הילכך לדידן אסור לאכול במפה בלא נטילת ידים והכי מוכח מדר' עקיבא בעירובין ופרק אלו עוברין אמר ר' אבהו אמר ר' שמעון בן לקיש לנטילת ידים עד ארבעת מילין ודוחק לומר בדלית לי' מפה עסקי' אלא ודאי מפה אסורה והרב ר' משה ב"ר מיימון זצ"ל מתיר אך זה קשה לי דאמאי לא פשטוה לבעיין ממעשה דר' עקיבה: