1
נפסק עור של בתים
2
אמר רב הונא תפלין כ"ז שפני טבלא קיימות כשירות ומסקנא אם נפסקה אחת מן הטבלאות דהיינו דופן הבתים כשירות ואם נפסקו שנים זה כנגד זה פסולות. י"מ כגון טבלא דפנימית של בית ראשון ואותה טבלא שני' הסמוכה בבית הסמוך לה ורואה אויר שלה. וי"מ אפי' בכה"ג כשירות [רק] שלא יהא הקרע מכוון זה כנגד זה כגון שנקרע בבית ראשון סמוך לגגו ודופן הסמוך לו נקרע למטה שאין הקרעים מכוונים. ורבינו שלמה פי' דכל חשוב זה כנגד זה אם לא שיהא בית שלם מפסיק ביניהן. ופי' זה לא מסתבר דא"כ מאי אצטריך למימר נפסקו שלש פסולות תיפוק לי' היכא דנפסקו שלש לא תמצא בית שלם בין כל קרע וקרע בד' בתים אלא בחמש ומוקמי' בחדתא ונפסקו מחמת קלקול העוד אבל נחלש העור מחמת יושן לית לן בה. ובפ' הקומץ מפרש היכי דמי חדתא וה"ד עתיקתא: