מתני' הנוטע לרבים חייב ור' יהודה פוטר. פי' כגון ברשות היחיד והיא של הרבה בני אדם כגון בירושלים. ירושלמי מיחלפי שיטתא דרבנן תמן אינון אמרין ירושלים וח"ל אינן מטמאין בנגעים (במס' נגעים פ' י"ב) וכה הוא אומר הכן. תמן אשר לו הבית פרט לירושלים שהיא לכל השבטים ברם הכא ונטעתם מכל מקום. מיחלפי שיטתא דר' יהודה תמן הוא אומר אני לא שמעתי אלא ביהמ"ק בלבד וכה הוא אומר הכן תמן שמועה דשמע אמר ברם הכא בשם גרמיה אמרה. ברייתא היא בתוספתא דנגעים ומפרש בפ' בני העיר דקא סבר ירושלי' נתחלקה לשבטי'. ושיטה אחרת בפרק כל שעה דמשמע דבקראי פליגי רבנן מרבי נטוע לרבי' מדכתי' לכם ר"י סבר דהוה ריבוי אחר ריבוי ואתי למעט נטוע לרבים. ופי' רבי' שלמה לרבים שנטע בדרך לכל עובר שבזה רבנן מחייבי ור' יהודה פוטר. ואגמרא דידן סמכינן הלכך הלכה כר' יהודה בח"ל שכל המיקל בארץ הלכה כמותו בח"ל כדפרי' לעיל ואפי' יחיד כנגד רבים. תניא בתוספתא הנוטע לרבים חייב. ור' יהודה פוטר. ר' שמעון בן אלעזר אומר משמו הי' נוטע לרבים חייב בערלה. העולה מאליו לרבים פטור מן הערלה. וכמתני' קיימא לן: