מתני' אפי' המלך שואל בשלומו לא ישיבנו פי' לא יפסיק תפלתו אמר רב יוסף לא שנו אלא למלכי ישראל אבל למלכי או"ה פוסק מיתיבי המתפלל וראה אנס בא כנגדו [וכו'] לא יהא מפסיק ועולה אלא מקצר ועולה אימ' הכי אם אפשר לקצר יקצר ואי לא פוסק:
מתני' אפי' נחש ברוך על עקבו לא יפסיק פי' את תפלתו אמר רב ששת לא שנו אלא נחש אבל עקרב פוסק מיתיבי נפל לגוב אריות אין מעידין עליו שמת נפל לחפירה מלאה נחשים ועקרבים מעידין עליו שמת שאני התם דאגב איצצ' מזקי. איצצ' פירוש דוחקא. ירושלמי הי' מרתיע נחש ובא כנגדו פוסק לפי שבא בכעס כנגדו ומתכוין להזיקו וכשהפסיק כשהוא חוזר (ואולי צ"ל) [דינו כדאמרי' לקמן אמר רב הונא טעה] אי בשלש ראשונות חוזר לראש אמצעיות חוזר לאתה חונן אחרונות חוזר לעבודה רב אסי אמר אמצעיות אין להם סדר פי' ואינו חוזר אלא למקום שטעה מתיב רב ששת מהיכן הוא מתחיל מתחל' ברכה שטעה זה תיובתא דרב הונא אמר לך רב הונא כולהו חדא ברכה נינהו מאי תחלת ברכה תחלת אתה חונן לימא תהוי תיובתא דרב אסי אמר לך רב אסי אמצעיות לאו כולהו כחדא ברכה נינהו ואינו חוזר אלא למקום שטעה. ופי' ר"ח וקיי"ל כרב אסי דרב הונא לגבי רב אסי כתלמיד הוא נחשב ותו דמתני' מסייע לי' וקשיא לרב הונא ואע"ג דשני אשנויי לא סמכי'. ותו דתלמוד ארץ ישראל מסייע ליה דגרסי' בירושלמי בטוטאי אישתיק באופנים אתון שיילין לר' אבין אמר להו בשם ר' יהושע בן לוי זה שעובד תחתיו יתחיל ממקום שפסק א"ל והתנינן מתחלת ברכה שטעה זה אמר לון מכיון דעניתון קדושתא כמה שהוא תחלת ברכה הלכך בין יחיד בין שליח צבור טעה בשלש ראשונות חוזר למגן אברהם בשלש אחרונות חוזר לעבודה באמצעיות אינו חוזר כלל אלא אומר במקום (שזוכה) [שזוכרה] ודיו ע"כ פי' ר"ח. אמר ר' יצחק ראה שוורים באים פוסק דתני רב אושעיא מרחיקין מן שור תם חמשים אמה ומשור המועד כמלא עיניו תנא משמיה דר' מאיר ריש תורא בדיקולא סק לאגרא ושדי דרגא מתותך אמר שמואל ה"מ בשור שחור וביומי ניסן מפני שהשטן מרקד בין עיניו: