1
וכשם שהקריבו הנשיאים כו'.
הנה הא דאמר בהוריות (דף ו') הוראת שעה הואי פירושו דהקרבנות היו מלואים שהקריבו וחטאות על עו"ג אבל הכל מטעם מלואים שהקריבו בימי עזרא כדפריש במנחות וכן צוה יחזקאל על בית השלישי, אף דהא דנביא רשאי לחדש להוראת שעה לעקור דברי תורה זה תיכף בעת שמנבא אבל להורות הלכה כשיבנה הבית לא יכול הנביא, רק לפי שענין המלואים עם קטורת על מזבח החיצון וחטאת נדבה היו במלואים שבימי משה שאינן לדורות וכן עקרו השבת לכן יכול הנביא לנבא על זה במלואים שיהי' בבית השלישי בב"א, ולזה כוון רבינו דוק בלשונו. ולפ"ז מיושב קושית הירושלמי ריש שביעית אלא מעתה פרשת המלואים כו' יעקרו היינו שבא ללמדך שאם נביא ינבא על מלואים ישמעו לו: