א
נתכוון לנדור בעולה ואמר קרבן כו' ואמר הקדש כו'.
פירוש דכוון להוציא בשפתיו ענין הקדש פרטיי כמו בקדשי מזבח עולה ואמר קרבן שזה לשון כולל, או בקדשי בה"ב חרם ואמר הקדש חיילא הכוונה הפרטיות והוי עולה וחרם, והוי קל וחומר משבועה דאמרו דנתכוון להוציא שלא אוכל פת חטים ואמר פת סתם דבפת חטים חיילא שבועה כמוש"כ בהלכות שבועות פ"ב הי"ד מסוגיא מפורשת דבשבועה גמר בלבו לא מהני ואפילו כן כיון שהוציא לשון כולל מיתסר בהפרט כש"כ בהקדש דמהני גמר בלבו לבד דחייל מה שכוון עולה ודוק:
נ"ב וכן תניא בתוספתא נדרים פרק ה' צוקער מאנדיל כלשון רבינו.