1
התחיל העו"ג לשחוט כו' ישנה לשחיטתו מתחלה ועד סוף.
רש"י סובר דמוזבחת איתמעיט כל מי דלא הוי בר זביחה, ולכך הוי כנקובת הקוץ וכי שחיט עו"ג מיעוט ושט נעשה נבילה דהוי כמו דנקיב קוץ ולא מצטרף אל השחיטה, אולם רבינו לטעמו דסבר דמוזבחת לא איתמעיט רק היכי דלאו מכח אדם כמוש"כ בפרק י"ב עד שיהיה הזובח אדם, ובעו"ג אסור משום דכתיב וקרא לך ואכלת מזבחו, וא"כ היכי דשחט מיעוט סימנים אם אין לשחיטה אלא לבסוף לא מקריא זבחו ולא הוי אסור, אם לא משום דישנה לשחיטה מתחלה ועד סוף, וז"ב, ועיין ספר האשכול סימן י"א בזה ודוק: