1
היה המשכון שוה ק' וכו':
בהשגות א"א אף זה הילך הוא. פירוש, דהחמשים שמודה לו הילך הוא, והשלשים שנוטל עד שמונים משום שנאמן ליטול בכדי דמיו אין זה מחייבו שבועה, דאע"ג דנאמן בכדי דמיו על המשכון מדין מיגו כיון דבעי לאישתבועי ובלא שבועה אינו נוטל אינו מחייבו שבועה על השאר, ואף לפי מה דחולק הראב"ד בפרק ב' משכירות על הגאונים, בכ"ז כיון דרק מדין מיגו נאמן אינו חשוד כעדים על השלשים ועיין בסימן ע"ה סעיף ה' בהגה"ה ובפרק ד' מהלכות גזילה לרבינו מחלוקת בכעין זה, ועוד אם נוטל בלא שבועה הוי הילך גם השלשים שכופר ופשוט. ומש"כ רבינו נשבע כו' ונשבע הלוה היסת על כ', הוא בשו"ת הרי"ף סימן ע"ה, ויעוין לקמן פרק ט' ה"ח מכאן אתה למד כו':