הזורק כלי של חבירו וכו' וקדם בעל הכלי והסיר הכרים הזורק חייב כו':
הסברא תמוה מאוד, דכיון דבעל הכרים גרם להיזק כלי שלו אמאי ישלם הזורק כל הנזק. ונראה טעמו, דטוען בעל הכלי שהיה חושש שלא יקרעו כריו וכסתותיו מן חבטת הכלי ולהציל כריו וכסתותיו נתכוין לכן חייב הזורק דהיה לו לחשוב שבעל הכרים יחוש על כרים שלו ויטלן מן הקרקע, וכן מש"כ אם קדם אחר וסילקן מיירי שאין המסלק בעל הכרים דהוא חש על ממונו שלא יתקרעו מחמת חבטת הכלי, והוי כמו דאמרו פרק המניח המכסה בורו בדליו של חבירו ובא בעל הדלי ונטל המכסה חייב דהו"ל לאסוקי אדעתיה שבעל הדלי יטלנו וא"צ להודיעו כן הכא הו"ל לאסוקי אדעתיה שבעל הכרים יטול אותם ויחוש להפסד כריו וכסתותיו ואפילו אם הוא בעל הכלי ג"כ צריך לחוש על כריו וכסתותיו דאפשר שצריך יותר להם מאל הכלי ולכן חייב הזורק, ועיין שלטי הגבורים שנתן טעם לדברי רבינו קרוב למש"כ בס"ד: