חייבי חטאות ואשמות כו' כך למדו מפי השמועה שכל חטא שאין מכיר בו אלא ד' נתכפר לו.
רבינו אחז זה גם לילפותא על חייבי חטאות שחייבין להביא אחר יוהכ"פ וכדאמר רב תחליפא קדמייתא כו' ומינה חטא שאין מכיר בו אלא המקום הוא דיוהכ"פ מכפר אבל דידע בה לא מכפר, ובאמת צריך ביאור מה דטרח הגמרא בילפותות דחייבי חטאות לא מכפרי ביוהכ"פ הא בתו"כ דרשינן והביא אף לאחר יוהכ"פ. אך באמת צ"ע הא דיליף מינה חטא שאין מכיר כו' הוא דיוהכ"פ מכפר הא רבינו פסק בהלכות תשובה דיוה"כ אינו מכפר אלא א"כ עשה תשובה ושעיר המשתלח מכפר על קלות אף בלא תשובה, א"כ דלמא בפרשת אמור דמדבר מיוהכ"פ שפיר קאמר כי ביום הזה יכפר עליכם מכל חטאותיכם לפני ד' הא חטא דידע ביה לא מכפר היום, אבל בפרשת אחרי גבי שעיר המשתלח שפיר אמר והתודה עליו כו' לכל חטאתם אע"ג דבני קרבן נינהו כיון דאשכחן דחלוקה כפרתן. ולפ"ז ניחא דמקראי דדריש בתו"כ ידעינן דמחוייב להביא אחר יוהכ"פ אולם מהנך קראי הו"א דמיירי כשעבר עליהן יוהכ"פ בלא שעיר המשתלח גלי קרא דמביאין חטאתן אבל כשהביאו שעיר המשתלח ושעבר עליהן יוהכ"פ לא בעי לאתויי חטאתם, לכן השתא דדריש דיוהכ"פ אינו מכפר חטא הידוע ע"כ כי אייתור הנך קראי דתו"כ הוא אף כשהיה שעיר המשתלח ודוק: