1
המביא חטאת על שני חטאים כו' וכן שנים וכו'.
רבינו העתיק התוספתא והשמיט סיפא דתני בשנים שהביאו שתי חטאות על חטא אחד כו' דליתא לפום פסק הלכה דחטאת בעי ידיעה ואין שנים מביאין חטאת אחת, והתוספתא אזלא אליבא דר"ש דסבר דנתערב חתיכה חלב וחתיכה שומן ואכלו שניהם דמביאין חטאת אחת ומתנו יעוין סוף פרק דם שחיטה במשנה לכן אמרו שהשניה תרעה כו' ודוק:
ומה שהקשה הכס"מ בשני חטאות על שני חטאים באחד על חלב ואחד על דם איך יפרש הלא אין ברירה, לפי מש"כ הרשב"א בתולדות אדם סימן פ"ב דמקום שיכול להיות חלה בלתי מבורר כמו מקח ומתנה יכול לברר, כן הכא כיון שיוכל להקריב כל אחד למה שהוא אף שלא נודע וחל לכן יכול לברר ובפרק בכל מערבין שם בקינין שהעולה למעלה וחטאת למטה א"כ אינו יכול להקריבן בלתי מבורר לכן אינו יכול לברר ואכמ"ל: