1
נזיר ששתה רביעית יין ורביעית חומץ כו'.
ויעוי' השגות ויעוי' בספר המצות דיליף מהאי סוגיא כמוש"כ הלחם משנה.
ונראה ראי' להראב"ד מהא דתניא בתוספתא בבא בתרא פרק ה' רשב"א אומר המוכר יין לחבירו ונמצא קוסס כו' נסכו ע"ג המזבח כו' שתה ממנו נזיר ה"ז סופג את הארבעים. וצריך ביאור דמאי נפקא מינה אם הוי יין או חומץ על הכל סופג הארבעים. ופוק חזי בירושלמי סוטה פרק משוח מלחמה הלכה ה' חשיב ביין קוסס כמה דברים ולא מזכיר נזיר. כיון דעל חומץ ג"כ לוקה אלא חשיב מערבין ומשתתפין בו משום דנ"מ בשיעורא דיין כדי לשתות הימנו וחומץ כדי לטבל בו להכי חשיב להו אבל לענין נזיר ליכא נפ"מ אלא לענין התראה אם התרו בו משום יין לבד אי לוקה ולשיטת רבינו הוי חד לאו וליכא נ"מ כלל. וא"כ ע"כ כהראב"ד דתרי שמות נינהו ודו"ק.