יבם שרגלו הימנית חתוכה וכו':
הפוסקים נסתפקו בענין אטר והעלו דצריך לחלוץ בשתי רגליו, והרמב"ן בחידושיו לפרק גיד הנשה כתב ואעפ"כ יש לחוש מדאמרו בבכורות בענין מומי כהן אטר בין ביד בין ברגל פסול, ופרש"י משום דבעי ימין כו'. ויש דוחים דאטר משום מום הוא נפסל כו' אבל באטר דכו"ע חלישותא ופסול משום מום. וזה אינה תורה דא"כ ליתני במתניתין גבי אלו מומין אלא ש"מ דלאו משום מום נפסל אלא מפני שאין לו ימין הילכך גבי חליצה נמי לא חליץ, ולא זכיתי להבין דבריו, דאדרבא אי משום זה דלא איכא ליה ימין, הלא צריך לחלל גם עבודה דשמאל מחלל עבודה, ופשוט דכל הנך יתר באדם דתני הוא משום דאינו בשוה בזרעו של אהרן וכמו דדריש מקרא דאיש איש מזרע אהרן, דבעי שיהא שוה בזרעו של אהרן וכל הנך פסולי דאינן שוין בזרעו של אהרן אינן מחללין עבודה, וכן מפורש בדברי רבינו בהלכות ביאת מקדש וגמרא ערוכה ריש מומין אלו וכן אמר לעיל דף ג' גבי שתי עיניו גדולות איש הוא דבעינן שיהא שוה בזרעו של אהרן וצע"ג: