ובאותו הזמן לא יהיה שם כו' וכל המעדנים מצויין כעפר:
כוון שלגודל תשוקתם במושכלות ובמעשה הצדקה והיושר לא ירגישו נועם במעדנים רק יהיה בעיניהם הכרחי ובחשיבותו כעפר שתכליתו אינו רק להסיר המונעים וכדברי רבינו שם. וכתב עוד רבינו וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים, וכוון בזה, בעת אשר ההשגות שבכח המורכב מחומר ונפש להשיג, אינן מבוררין, אז עלול לצאת גם לחקור אף במה שנמנע מהשגת האנושי להשיג, אבל בהשיגו מה שבכח האדם להשיג על אמיתתו בלא שבושים וספיקות אז יבין מה שאינו יכול להשיג ולא יתפרץ מגבולו לחקור במה דמופלא ממין האנושי, וכמו שאמרו בד' שנכנסו לפרדס שמפני שצפייתו היתה בהטעה לכן יצא מגבול ההשגה לבקש מה שא"א להשיג רק בהתפרד הנפש מהחומר, וזה שאמר הכתוב ומלאה הארץ דעה שהדעת יהיה על בוריו בלא שום סכסוך וספק ויהיה כמים לים מכסים שממלאים את הים ואינם מתפרצים חוץ לגבולם שע"ז הפליגו בכתובים ובמדרשים שאינם יוצאים מגבולם וחוק שם לים ויסך אותו בדלתים, כן יהיה מעלת האדם אז שלא יתפרצו מגבולם לסיבת ידיעתם מה שבכח האדם באמת, וזה ומלאה הארץ דעה את ה' כו' ודוק: