מה בין כתם הנמצא על בשרה לכתם הנמצא על בגדה שהכתם הנמצא על בשרה אין לו שיעור וכו':
דוקא על בשרה בלבד, הא על בשרה ובגדה כאחד תולה במאכולת עד כגריס כמו שכתב בהלכה כ"ג נמצא הכתם על בגדה ובשרה כאחד תולה כו' ותולה במאכולת כו', והחוות דעת לא ראה דברי רבינו יעו"ש. ולדמיוני יצא זה לרבינו מהא דתנן במשנתנו ותולה בכל דבר שהיא יכולה לתלות שחטה בהמה כו' או שישבה בצד העסוקין בהן, וזה קאי בנמצא על בגדה ובשרה, דבבשרה לחוד אמר בגמרא מפורש דאינו תולה דאם עברה בשוק כו' על בגדה בעי לאשתכוחי, וכי תנא בתריה הרגה כנה תולה בה כו' ג"כ בלא נמצא על בשרה בלבד דחד ביקתא נינהו וכי חידש רחב"א אעפ"י שלא הרגה ג"כ לא מיירי בנמצא על בשרה בלבד:
ויותר מזה מוכחא, דבמשנה בפרק בא סימן תנן הרואה כתם ה"ז מקולקלת וחוששת משום זוב כו' ופלא דבברייתא תנן הרואה כתם אם יש בו כגריסין שלשה ועוד חוששת כו' ופחות מג' גריסין במקום אחד לא חיישי רבנן עיי"ש. ועל כרחין דבמשנתנו דלא תני שיעורא משום דבבשרה בלבד אפילו אם אין רק כגריס יש לחלק לג' ראיות ולכך חוששת משום זוב רק ברואה בבגדה ובשרה כאחד אז בעי ג' גריסין ועוד. ובזה א"ש מה שתמוה מנא ליה לרבא דרבנן פליגי על רחב"א וסברי דבג' גריסין במקום אחד ג"כ חוששת לזוב דילמא דוקא בג' מקומות, ורחב"א מחדש בג' חלוקות דוקא, ועמדו ע"ז בתוספות, ולפ"ז ניחא, מדסתם במשנתנו הרואה כתם הר"ז חוששת משום זוב, והיינו דבבשרה בכל כתם איכא שיעור ג' כתמים, ומוכח דאף במקום אחד ולכן לא תני שיעורא כלל ודוק: