כיצד הן תלויין כו' והיא ובועלה חייבין בקרבן כו'.
נראה דאף אם ידעו דהיא זבה וצריכה שימור ויודעים הדין דאם תראה תסתור למפרע מ"מ אם ראתה אחר זה חייבין חטאת דאכתי שוגג מיקרו דהוו שב מידיעתו דאילו הוי ידעי שתראה לא הוו עבדי והוי כאומר אין אני פורש מספיקו ופורש אני מודאו דמביא חטאת וכמו דאמר בירושלמי פ"ו מתרומות ובזה פליג רבי יהודא ואמר לזו אתם קוראים תרבות רעה והלא לא נתכוון זה אלא לבעול את הנדה כו' פירוש דאינו חייב חטאת לכשתראה משום דמזיד הוי דבחזקת טומאה קיימא אע"ג דהי' לה הפסק טהרה קודם הספירה היינו בערב מ"מ מחמיר ר' יהודא כמו דמחמיר בימי נדה דהפסק טהרה קודם מן המנחה ולמעלה לא מהני לדידי' יעו"ש ודו"ק ותני תלויין להורות דאינו מביא אשם תלוי וכמו דמדייק גיטין ע"ד ובהוריות ג' משום דתלוי אם תראה ותסתור יתחייבו חטאת ואם לא תראה היום פטורין מקרבן וזה תלוין ובאופן שסופו להתברר הספק אינו חייב באשם תלוי וכמו דאמר בירושלמי ריש פרק החולץ דעד שנמצא המפתח אינו מביא אשם תלוי ודו"ק.