א
היה דיהה ממנו ה"ז טהור:
הנה בתוספות הרא"ש פירש דדיהא מאדום הוא יותר אדום מקרן כרכום. ואפ"ה טהור משום דמראה דמים טמאים לא נפקי ממקור רק בדרך הד' מראות הללו, וכל שאינו דומה להן טהור כו' יעו"ש. ולפ"ז נראה לפרש הך דאמרו שם, כיון דחזא לצפרא דאשתני כו' כיון דחזא דהדר אישתני אמר האי טמא ומפכח הוא דקא מפכח ואזיל, היינו דאישתני למראה קרן כרכום או עמוק ממוזג והוא כמראה מימי אדמה ולפיכך טמא כיון דבלילה היה רואה אותן במראה טמא ולבתר כן חזי במראה טמא רק בינתים היה דומה שהוא מראה הממוצעת שהיא טהורה, לכן אמר שמא טעיתי אוי לי, ונכון ודוק: