מי שחציו עבד וחציו ב"ח הבא על אשת איש אותו הבן אין לו תקנה מפני שצד ממזרות וכו' לפיכך אסור בשפחה כו':
הנה מצד החירות הוי ממזר ומותר בשפחה, רק מצד עבדות שהולד כשר ואם הוי סבר רבינו כשיטת קדמאי דכשר הוי אבל צריך גירות, א"כ קודם שנתגייר מותר בשפחה ממנ"פ דחציו שעו"ג הוא ודאי מותר בשפחה עיין סוף פרק יוצא דופן ר"ש מסר להו לערבי ובתוספות שם, רק לשיטת רבינו דסובר דשפחה אינה אסורה מד"ת רק מד"ס, ובממזר כדי לטהר את זרעו התירו לו לישרא שפחה בכ"ז כאן לא התירוהו וישא גיורת ובניו יהיו כמותו, וכמו אסופי ושתוקי דקיי"ל בספיקן אסור, ואסור בשפחה רק בגיורת מותר ובניו כמותו כמוש"פ לקמן הלכה כ"ג שכתב שם ואין לספיקות אלו תקנה, פירוש לטהר זרעו ע"י שפחה, ומוכרח מדתני ממזר נושא שפחה והו"ל למיתני שתוקי נושא שפחה, וכמו שלא התירו בספיקות לישא שפחה כן לא התירו בולד של חצי עבד וחצי ב"ח וזה אין לו תקנה ליטהר את זרעו דאמר רב יהודה, וזה נעים בפשט הגמרא וקושית הבית שמואל לק"מ ופשוט: