1
ואחד הבא על הערוה כדרכה ואחד הבא עליה שלא כדרכה משיערה בה יתחייבו שניהן כו':
כוון רבינו דאף בהעראה שלא כדרכה חייב ובזה אין הצדוקין מודין וכדאמר פ"ק דהוריות דאמרי כדרכה אסור אפילו העראה, בשלא כדרכה גמר ביאה הוא דאסור, אבל העראה שריא, ולכן כתב רבינו דהערה בשלא כדרכה חייב. וכן כתב רבינו בפרק יו"ד מהלכות סנהדרין לענין שאם טעה אם חוזר יעו"ש ובש"ק פ' אלו נערות הלכה ו' דברים מוטעים, והעיקר כנוסחא המוגהת:
2
בין שהיו שוכבין בין שהיו עומדים:
דאע"ג דגמירי אין אשה מתעברת מעומד [סנהדרין ל"ח] לא גרעא מהעראה שלא כדרכה, וקרא כתיב ואשה לא תעמוד לפני בהמה לרבעה ואיתקוש עריות להדדי ופשוט: