דק הוא שיהיה קצר כו'.
הר"ש פירש שהוא קצר משיער לבן, ומדברי רבינו אינו נראה כן דפירש השיעור בשניהם שוה. ומה שהביא מתוספתא טמא בשיער לבן טהור בש"צ טמא בש"צ טהור בשיער לבן, פירושו דבשיער לבן אין שיער שחור מציל ממנו ובש"צ שער שחור מציל ובש"ל הפוך טהור ובש"צ הפוך אינו טהור כר' יהודה ודוק. [ולפי גירסת הגר"א ואיזו שיעורו מוכרח כפירוש הר"ש עיי"ש והבן] ומש"כ רבינו ששיער שחור שיעורו כדי לכוף ראשו לעיקרו והוא מטעם דהלכה כדברי כולן להחמיר יעו"ש בכס"מ צריך ביאור דאם השיער לבן הוא כדי נטילת זוג כמוש"כ רבינו גם בשיער שחור סגי שלא יהא רק כדי נטילת זוג דממנ"פ או ליכא ביה סימן טומאה או איכא ביה סימן טהרה, ויש לתמוה על סתימת לשון רבינו. ועיין לעיל בהלכות פרה בפרק א' שכתב דכל שערה שאין בו כדי נטילת הזוג כאילו אינה ולכך לא מצי לפרש שיהיה קצר משיער לבן ויש להאריך בזה ואכ"מ: