יש לכל אדם להוציא (זבלו) [את הזבל] כו' ואעפ"כ אם הזיק חייב לשלם וחייבין ע"ז הגלל משום גזל:
בטור אם הזיקו כל הקודם בהן זכה, יצא לו מהא דאמר שם בסוגיא אפילו תימא ר"י מודה ר"י שאם הזיק משלם מה שהזיק, ולפ"ז הא דקתני במשנה שם כל הקודם בהן זכה, פירש הרא"ש הובא בשיטה דמיירי כשהזיקו אז כל הקודם בהן זכה, ולדידן דקנסו גופן משום שבחן גם גופן כל הקודם זכה, ובעושין ברשות לא שייך לחלק בין מידי דאית ביה שבחא למידי דלית ביה שבחא, וכן מה שפרש"י בדרשב"ג כל המקלקלין אפילו ברשות, הא דקתני כל הקודם בהן זכה מיירי כשהזיקו ואף במידי דלית ביה שבחא, וראיות הגר"א אינן מספיקות שלגבי גלל שרשות להוציאו ברשות הרבים מנ"ל יעו"ש. ולשון רבינו כיון שאין בו שבח אם נדוש לא קנסו בו. צ"ב, דתיפוק ליה דהוה ברשות. ואולי דאתא להשמיענו דאף לאחר שלשים יום או שלא בשעת הוצאת זבל דליכא רשותא, וכן כתב בפ"ו מהלכות גזילה ואבידה הלכה ה' בין בשעת הוצאת כו' בין שלא בשעת הוצאת זבלים, או סובר דלכשהזיק הוי ראוי לקונסו אע"ג דהוי ברשות אילו הוי ביה שבחא, רק משום דליכא ביה שבחא לא קנסוהו אף לכשהזיק, וסובר בפירוש הגמרא כהרא"ש דאם משנתנו כר' יהודה ובשעת הוצאת זבלים לפ"ד דגמרא דברשות הא דקתני כל הקודם בהן זכה מיירי כשהזיקו ואפ"ה אין למדין גלל מהן כיון דלית ביה שבח ודלא כהטור, ודוק: