1
שלמים של אמש וחטאת כו' חטאת ואשם קודמין כו'.
לכאורה דבעי בגמרא אם תדיר ומקודש איזה מהן קודם וחזינא דמנחה ומוסף מנחה קודמת ולר"י מוספין קודמין משום דזמנה עוברת, הרי דהיכי דזמנו עובר כמוספין לר"י דעד שבע שעות קדים לתדיר, מכש"כ דהיכי דזמנו עובר קדים למקודש, וכאן השלמים זמנן הוא סוף היום והחטאת נאכלת כל הלילה שלאחריו וא"כ השלמים יהיו קודמין. ונראה לענ"ד דהפירוש הוא כך, משום דשלמים נאכלין לכל אדם א"כ לא יבוא לידי נותר שרבו האוכלין אבל חטאת ואשם נאכלין לפנים מן הקלעים ולזכרי כהונה א"כ יבוא לידי נותר, וזה הכוונה מפני שהן קדשי קדשים ואינן נאכלין לכל אדם ולכן הם קודמים ואין ההבנה כמשמעות דברי רבינו ודוק: