1
מדברי רבינו שלא הזכיר הך דריש לקיש בסוף לולב וערבה דפוקקין היו השיתין משום שנאמר הסך נסך שכר לשון שכרות יעו"ש, מורה דרבינו מפרש דאין זה פרט מדיני ניסוך היין רק ר"ל סמך על דרשא דר' נתן בספרי ובריש תענית הסך נסך בשני נסוכין הכתוב מדבר אחד נסוך המים ואחד נסוך היין וזה בעת החג ולזה בעי שכר שפוקקין השיתין ומפרש רבינו שזה משום שמחה שהיו עושין בחג לפי שנאמר ושמחתם ואינו שייך להלכות ניסוך כלל רק שכר אתי ללא מזוג. ולכן מחוור גירסת הדקדוקי סופרים מכת"י בזמן שמן מנסכין מים פוקקין היו השיתין. וכל עניני השמחה בפרט לא הזכיר רבינו כלל יעוין הלכות לולב: