1
ראה משל"מ שפירש דברי הרב המגיד, משום דיהא נאמן במיגו דלא נעשיתי שומר יעו"ש, ואינו מובן דאם אמר תנאי היה שלא יהיו טמונים בקרקע רק שיניחם בגלוי אבל מלשמור לא סילק עצמו, א"כ חייב לשבע שלא פשע בדין שמירה שקיבל עליו או שאינה ברשותו, וא"כ הוי מיגו לפטור משבועה ולא אמרינן לשיטת רבינו, אם לא להפוסקים דחייב לשבע שנאנסו משום דלא מהימן במיגו דלהד"ם והחזרתי משום דהוי מיגו דהעזה לפטור משבועה בזה יתכנו דבריו דהא אם טעין תנאי ג"כ מעיז, אבל לשיטת רבינו דבריו לא יתכנו, ועיין בש"ך סימן רצ"ו בזה, ובפרק ב' מהלכות שכירות ה"י לשון רבינו נשבע השומר שבועת השומרין כו' וצ"ע עוד: