עיין כסף משנה ולח"מ בזה, ומתבאר בשיטתו דאם שתקו הבעלים ולא אמר רק עשרים אף שאמר השני בכ"א אינו נותן הבעלים רק עשרים וחמש בצירוף החומש, וזה מנהיר שמעתתא דפריך הגמ' למימרא דחומש עדיף כו' ודמשני הגמ' הכא דחומשא דרווחא דהקדש עדיף ולפירוש רש"י וראב"ד תמוה דהכא משלם החומש עם ההוספה של חבירו על הקרן ואי דפריך דיכפו גם במע"ש ליתן האיסר מלבד הסלע וחומש סלע ע"ז לא משני שפיר. אמנם לפירוש רבינו א"ש דהכא חומש עדיף דעדיף מה שמוסיף הבעלים חומש יותר ממה שחבירו מוסיף בקרן ונותנין להבעלים בעשרים אף שחבירו אמר בעשרים וחמש אם לא רצה הבעלים ליתן יותר ממה ששוה בשווי הקרן מפני דרווחא דהקדש החומש. ובירושלמי משני דגבי מע"ש הואיל ויכול להערים יעו"ש ודוק. ומה שפירש רבינו דאין מוסיף חומש על מה שהוסיפו האחרים בקרן אף אם הבעלים הוסיף עליהן פרוטה, היה נראה לי דוקא בהוסיף פרוטה לבד לפי שאין בחומשו פרוטה נמצא דבהוספתו אין דין חומש לכן לא מוסיף חומש גם על עלויו של זה אבל כי הוסיף איסר דעל ההוספה איכא דין חומש אז מוסיף גם על הששה שהוסיפו האחרים חומש וזה נאות אבל אינו מתחוור בלשון רבינו ז"ל ודוק: