1
האומר שני ערכי עלי וכו' הרי הדבר ספק כו'.
והנה לכאורה נראה דנתחייב שני ערכין בודאי והוי הפרעון ספק והוי אינו יודע אם פרעתיך בכה"ג שהמוחזק טוען שמא ולא הו"ל למידע ויעוין בזה במשל"מ פ"ד מהלכות שאלה בדברי המגיה בשם מוהר"א נבון, אבל בהך דפ"ב ה"ח כתב דהיורשים פטורים משום דהוי ספק בחיוב והוי כאינו יודע אם נתחייבתי, וכן לקמן פ"ה ה"ט הוי אינו יודע אם פרעתיך יעו"ש ודוק. ויעוין מש"כ בזה בהלכות אישות פי"ז ה"ג יעו"ש: