וכן אם נשאר להם מעות בכיס וכבר ידעו אותן כו' כ"ש מן הפירות כו' ולא ידעו משקלם:
מדבריו מוכח דנפ"מ בין מעות לפירות, דבמעות אף אם לא ידעו הסך כמה מונח בכיס רק שידעו שיש מעות נשאר בכיס שעדיין לא חלקו, בזה הוי כחלקו, דמעות כחלוקין הן ויכול אחד לחלוק שלא מדעת חבירו במעות כמו שכתב לעיל פרק ה' הלכה ט', אבל פירות בכה"ג כיון שאין האחד יכול לחלוק שלא מדעת חבירו הוי עדיין כשותפין, ומש"כ ידעו אותן, הפירוש שידעו שמונח בכיס, אבל כמה מונח בכיס לא ידעו המספר, שאילולי ידעו שמונח בכיס המעות אפשר עוד לא חלקו, ומש"כ או שנשאר ביניהם צד מן השותפות, פירושו שלא באו לחשבון כמה הפסד היה באיזה פרט לידע כמה צריך ליטול עכשיו, ובשו"ע לא נזכר חילוק יעו"ש, אבל אם ידעו שיש מעות מונח בכיס ואינו ידוע כמה וכל אחד צריך ליטול מחצה הוי כחלקו ודוק. ויעוין בשו"ת הרי"ף סימן ע"ז בזה: