אב – יתייחס בכתר וגם בחכמה:
אב האמונה – יתייחס בכתר וחכמה מצד המלכות והבינה:
אב הרחמן – בתפארת מצד הכתר:
אביר – בת״ת. אב״ן במלכות, ולה בחינות רבות:
אבנים מפולמות – בחסד. ולפעמים בקליפה. בקליפה נגדיית:
אבני תוהו – בחסד על צד הנזכר:
אבוס – מקום יניקת החיות מהמלכות:
אבק – כנוי אל הקליפה:
אבקת רוכל – בבינה, וביסוד:
אבר – יסוד:
אברהם – חסד:
אגודה – כל האצילות במשמע:
אגוז – מלכות עם הקליפות ויסוד:
אגן – המלכות בהיותה מלאה:
אד – מלכות:
אדון – מלכות ויסוד:
אדיר – בינה וגבורה:
אדרת – מלכות מצד הגבורה:
אדם – חכמה ותפארת וכל האצילות:
אדמה – המלכות מצד הדין:
אדמוני – הוד:
אדני – מלכות:
אדריכל – מלכות:
אהבה – תחלתה מגבורה, וסופה בחסד, והיא מלכות:
אה״ה – א׳ כתר, שנ״י ההי״ן בינה ומלכות:
אהל מועד – מלכות משכן לתפארת:
אוי – תפארת מסתלק אל הכתר לרעה:
אויר – ת״ת וכתר. ויחוד חכמה ובינה:
אוכל – צדיק:
אומן – יסוד:
און – הקליפה וכן כל לשון און ואונאה:
אופן – הגדולה, ואופני המרכבה נצח הוד יסוד והמלכות:
אור – בת״ת ובחסד ובבינה:
אורח – מהכתר אל הת״ת, ואם הוא עקלתון בחיצונים:
אות – יסוד, ולפעמים במלכות:
אז – חבור חכמה ובינה, וגם חבור תפארת במלכות:
אזוב – צדיק משפיע למלכות:
אח – ת״ת למלכות מצד החסד, וכולל עד היסוד שהם ט׳:
אחד – ת״ת כולל ט׳ עם המלכות ד׳:
אחור – מלכות:
אחר הדברים – הקליפה והמקטרג:
אחרית – בינה:
אחרית הימים – מלכות:
אחת – בינה וחכמה וכתר:
אטד – מצד הדין הקשה והגבורה:
אי – חכמה ובינה:
אין – כתר כולל חכמה ובינה:
אילת השחר ואילת אהבים – מלכות:
אין סוף – עלת כל העלות:
אי״ק – כתר חכמה בינה, או כתר תפארת מלכות:
איש – תפארת כולל כתר חכמה בינה:
אכתריאל – יש שפירשו במלכות, ולי נראה בבריאה:
אל – שהיא מלה שרתית כמו אספרה אל חק שאינו קדוש, בעולם הזכר:
אלה – הם ג׳ אבות, או החצונים לפי הענין:
אל – קדוש, ימצא בכתר ובחסד ובמלכות וביסוד:
אלוה – א״ל חסד. ו״ה תפארת ומלכות:
אלי – בינה כוללת ג׳ ראשונות:
אלישבע – מלכות יונקת מז׳ מדות:
אלוף – תפארת:
אלקינו שבשמים – בינה:
אלקים חיים – בינה ומלכות:
אלקיך – בינה ומלכות:
אם – בינה ומלכות:
אמה – תפארת, כוללת ו׳ טפחים, ו׳ ספירות:
אמן – יסוד, מיחד תפארת ומלכות וכולל עשר:
אמון – כתר ת״ת יסוד בינה, בריש בראשית רבה:
אמונה – בינה מצד החסד, מלכות מצד היסוד:
אומנת – בינה אל תפארת:
אמוראים – גדולה גבורה תפארת:
אמרת – מלכות:
אמירה – במלכות מצד היותה למעלה:
אמ״ש – הם כתר חכמה בינה:
אמת – תפארת. ויש בכללה תפארת מלכות יסוד:
אנא – כתר בינה חכמה:
אנחה – מצד התפארת:
אני – מלכות, בינה:
אניה – כחות המלכות, הם ספינות בים:
אנכי – בינה ומלכות:
אנפי רברבי – גדולה וגבורה. או כרובים עליונים:
אנפי זוטרי – נצח הוד. או כרובים תחתונים:
אסטומכא – מלכות:
אספקלריא המאירה – ת״ת. ושאינה מאירה מלכות. וכן נצח והוד, אף מלכות מצד גבורה:
אפיסת הרעיון – כתר:
אפיקי מים – נצח והוד:
אפלה – גבורה:
אפרוח – תפארת ויסוד:
אפריון – מלכות כוללת בעשר:
אפרסמון – בינה כוללת שש קצוות חופפת על ארבע:
אצבעות י׳ – הם עשר ספירות חמשה הם – גדולה, גבורה, תפארת, נצח, והוד:
ארגמן – גדולה ת״ת גבורה מלכות:
ארוך – תפארת:
ארון – מלכות:
ארזי לבנון – מציאות הספירות שבכתר:
אריה – חסד:
ארך אפים – תפארת מצד הכתר או כתר עצמו:
ארמנות – נצח והוד, ארמנות אל המלכות:
ארץ – מלכות והכל לפי שם הלווי:
אש – גבורה:
אשה – מלכות. וכן אשה:
אשמורת – נצח הוד:
אשישות – היחוד על ידי אש לבן ואש אדום. או גדולה גבורה ת״ת:
אשכלות – נצח הוד:
אשר – בינה או תפארת:
אשרה – מלכות בהיותה יונקת מן התפארת:
את – מלכות כלילא מא׳ ועד ת׳:
את – מלכות:
אתה – ת״ת, ובחסד ומלכות וחכמה ובינה:
אתנים – נצח הוד יסוד:
אתרוג – מלכות: