(1404) פירוש - במקום לומר את ארבע התיבות האחרונות "ויעש המלך כדבר ממוכן", היה צריך לומר רק שתי תיבות "ויעש כן". וכן העירו המנות הלוי כאן [נט.] והיוסף לקח כאן.
(1405) פירוש - עצת מומכן היתה עצה חריגה ומחודשת, שיהרוג המלך את אשתו. ולמעלה לפני ציון 1272 כתב: "מעשה זה שהמיתו את ושתי נחשב אליו [לאחשורוש] לבזוי יותר", וראה למעלה הערה 1272.
(1406) פירוש - אם היו נשאלים על כך יועצים אחרים, הם לא היו מייעצים לאחשורוש להרוג את ושתי.
(1407) בא לבאר שהפסוק מורה על הנס הנסתר שיש בזה, שאע"פ שעצת מומכן היתה מחודשת ודעת יחיד, מ"מ המלך קבל את עצתו.
(1408) כוונתו לדעתו של רבי יצחק [אסת"ר ד, י], שאמר: "פתגם גדול אנו עתידין לשמוע מזו, שנכנסה למלכות, מהו, [להלן ח, טז] 'שמחה וששון ליהודים'". ולמעלה [לאחר ציון 1388] ביאר את דעתו של רבי יצחק, שושתי סולקה כדי שתבוא אסתר במקומה. וראה למעלה הערות 1157, 1194, 1299, 1314, 1390, להלן הערה 1422, ופ"ט הערה 372, שבכל המקומות הללו נתבאר שהריגת ושתי היתה כדי שתבוא אסתר במקומה. ולהלן [לפני ציון 1433] רמז לדבריו שכתב כאן. ולהלן פ"ב לפני ציון 5 כתב: "בודאי היה זה מן השם יתברך שכך גזר שתהרג".