בגדי מלכות מבעיא ליה, מגילה ט"ו ע"א:
כתוב בס' יוסף בן גוריון שקורין אותו יוסיפוש, המאמר הזה הביא בעל מנות הלוי דף קמ"ד ע"א בשם מדרש לקח טוב והביא שם את דברי יוסף בן גוריון הכהן, וכל המאמר שהביא נמצא גם במדרש אסתר פ"ט אות א' אשר לקוח מן היוסיפון מלה במלה:
ג' נערות, בכ"י מינכען וכן מובא במנות הלוי ג' שפחת: מיד נזדמנו ג' מלאכי השרת. מגילה ט"ו ע"ב בשם ר' יוחנן:
א"ר ירמיה בר אבא. בגמרא נאמר א"ר ירמיה לבד, והמלות בר אבא ליתא שם:
ר' יהושע בן לוי אמר עשרים וארבע. בגמרא שם ואמרי לה על עשרים וארבע, ושם האומר חסר:
ואמרי לה עשרים ושמונה. זה ליתא בגמרא ושם נוסף במתניתא תנא על ששים:
רבה בר עפרון. בגמרא שם בר עופרן:
משום ר' אליעזר. בגמרא סיים ששמע מרבו ורבו מרבו מאתים:
מיד רחם הקב"ה. זה סיים רבינו טוביה:
שנאמר ויהי כראות המלך וגו'. בכ"י מינכען נוסף ויאמר לה המלך למה הנחת ראשך על ראש שפחתך, מה בקשתך כי באת אל החצר הפנימית עד חצי המלכות, אמר רבא עד חצי המלכות ולא דבר שחוצץ במלכות, זה בנין בית המקדש שנקרא טבור הארץ, שכשם שהטבור בחצי הגוף כך בית המקדש בחצי העולם" ע"כ. והנה המאמר למה הנחת ראשך על ראש שפחתך וכו' הוא מיוסיפון בן גוריון, והמאמר אמר רבא הוא מגמרא מגילה דף כ"ו ע"ב, ושם בגמרא חסר שם האומר, והסיום שנקרא טבור האר, הוא הוספת רבינו, ומובא בשמו בספר מנות הלוי דף קמ"ה ע"ב. ועיין ברש"י מגילה ט"ו ע"ב ולא דבר החוצץ במלכות בנין הבית שהוא באמצע של עולם כו':
ארז"ל מה ראתה אסתר. מגילה ט"ו ע"ב:
שאחשורוש מלך הפכפך היה. זה מובא בגמרא שם בשם רבן גמליאל:
רב אמר. בגמרא שם רבה אמר:
שכל אלה הדברים. הוספת רבינו:
ראה שהם היו אוכלים. מובא במנות הלוי דף ק"נ ע"ב בשם מדרש לקח טוב:
להגיד לו שאלתי ובקשתי. זה מובא במנות הלוי דף קנ"ב ע"א בשם מדרש לקח טוב:
ור"ב כתיב מלמד שהיו לו ר"J בנים. כי ור"ב בגימטריא ר"ח, גמרא מגילה ט"ו ע"א:
כל שפתחו באף. ב"ר פי"ט ומובא גם באסתר רבה ובעל מנות הלוי דף קנ"ד ע"ב הביא זה בשם מדרש לקח טוב:
שהרי היו לו להמן שס"ה יועצים. מדרש א"ג:
א"ר אליעזר א"ר חנינא. מדרש א"ג:
ואם במילי של נחושת תשימהו. עיין במדרש אבא גיריון בהערה ו':
ויש אומרים שהלך וקיצץ ארז. מדרש א"ג:
וי"א פרשנדתא בני. מדש א"ג:
והוציאן בהלל ובזמר. במדרש א"ג בחליל ובזמר:
לאחר שהעמידו מדרש א"ג שם:
מיד הלך. מדרש א"ג שם:
א"ר חלבו. מדרש א"ג שם:
וצריכין אנו לעסוק: דברי רבינו מדנפשיה: