1
התיב ר' יוסי והא תני חמין מותר (ט"ס וצ"ל אומן מותר) שאינו אומן אסור כצ"ל אומן מותר לא בשאינו מבושל ודכותה שאינו אומן אסור אעפ"י שאינו מבושל (כצ"ל) וכן הוא (בפ"ב דע"ג ה"ו) אלא ששם כתוב ודכותה שאינו אומן אסור אעפ"י שאינו מבושל וצ"ל אעפ"י שאינו מבושל (פי' דפריך על הא דמשני לי' שאין הטעם משום יין שאפי' כדברי המתיר לזרים והוא משום שהמוריס מאבד את הטעם והא שאסור הוא משום בישולי עו"ג א"כ קשה דמ"ש אומן מותר (והוא משום דלא רמי בה חמרא כמו דאמרינן בע"ג (דף ל"ד) ע"ש וא"כ מ"מ אסור משום בישולי נכרים אלא א דמיירי בשאינו מבושל א"כ הא דשאינו אומן אסור הוא נמי בשאינו מבושל א"כ מ"ט אסור והמפרש מהרא"פ שגה בזה] ומסיק אח"כ דאעפ"י דבתרומה מותר מחמת שהוא רק להעביר את הזוהמא אבל מ"מ בעו"ג אסור דהנאת תרומה מותרת והנאת עו"ג אסור: