שם המוציא קופת הרוכלין אע"פ שיש בה מינין הרבה אינו חייב אלא חטאת אחת כו' וקשיא אילו הוציא והוציא כו' כלום הוא חייב אלא אחת למי נצרכה לר' אליעזר שלא תאמר מינים הרבה כו' ויהא חייב על כל א' וא' לפום כן צריך מימר אינו חייב אלא אחת (פ' לר"א שמחייב על תולדה במקום אב אע"פ שהיא תולדה של אב כגון קוצר א"כ הכל חייב משום קוצר אעפ"כ כיון שבעצם חלוקים הם ממלאכות ע"כ חייב על כל מלאכה ומלאכה וע"כ ה"נ אע"פ שהכל הוא משום הוצאה אף על פי כן כיון שיש בה מינין הרבה ע"כ חייב על כל אחת ואחת ע"כ קמל"ן דאף על פי כן אינו חייב אלא אחת ועיין בתוס' שבת (דף צ') בד"ה המוציא קופת הרוכלין ובהגהת מהרש"ל שם ומה שכתבו התוס' דהי' צריך לומר לר' יהושע שסובר דתמחוי מחלקין איפשר לומר דהירושלמי חולק ע"ז וכמו דאיתא בירושלמי (פ"ז דשבת ה"א) הרי תמחויין חולקין ותמחויין מצטרפין א"ל כו' איני יודע טעם תמחוי ועיין בשבת (ד' ע"א) הכא במאי עסקינן כו'] ודו"ק: