מתני' אם אינן מכירין אותו משלחין עמו אחר להעידו בראשונה היו מקבלין עדות החודש מכל אדם שקלקלו המינים התקינו שלא יהיו מקבלין אלא מן המכירין, א"ר יונה הכין צורכא מיתני בראשונה היו מקבלין מכל אדם אם אינן מכירין אותו היו משלחין עמו אחר להעידו אמר ר' יוסי אפי' כמתניתין אתיא הוא אם אינן מכירין אותו משלחין עמו אחר להעידו למה שבראשונה היו מקבלין עדות החודש מכל אד ופריך ועד א' נאמן (ומשני משלך נתנו לך בדין הוא שלא יהיו צריכים עדים והם אמרו שיהיו צריכין עדים והם אמרו עד אחד נאמן (פי' דע"כ מהימן עד אחד מפני שמשלך נתנו לך פי' שזה דרבנן דמדאורייתא אין צריכין עדים להעיד עליהם אלא דרבנן הצריכוהו ועל כן לא בעינן שני עדים ועד אחד נאמן): וזהו דלא כשיטת הש"ס דילן בר"ה (דף כ"ב) דמקשה וחד מי מהימן והתני' מעשה שבא הוא ועדיו עמו להעיד עליו אמר רב פפא מאי אחר זוג אחר דאי לא תימא הכי אם אינם מכירים אותו מאי אותו אילימא אותו חד וחד מי מהימן משפט כתיב בי' אלא מאי אותו הזוג ה"נ מאי אחר זוג אחר ולשיטת הירושלמי הוא כיון שהוא מדרבנן ע"כ אפילו חד נמי מהימן]: