1
מתניתין מעשר שני ניתן לאכילה ולשתי' ולסיכה כו' מעשר שני ניתן לאכילה כו' שכתוב בו אכילה ושתי' שהשתי' בכלל אכילה ומנין שהשתי' בכלל אכילה ר' יונה שמע לה מהדא ע"כ אמרתי לבני ישראל כל נפש מכם לא תאכל דם מה אנן קיימין אם בדם שקרש והתני דם שקרש אינו לא אוכל ולא משקה אלא כי אנן קיימין כמות שהוא והתורה קראה אותו אכילה והא תני המחה את החלב וגמאו הקפה את הדם ואכלו ה"ז חייב מה עביד לה ר' יונה אינו לא אוכל לטמא טומאת אוכלים ולא משקה לטמא טומאת משקים (פי' אבל לענין איסור עובר אפילו בדם שקרש ג"כ וא"כ אין ראי' מהא דכל נפש מכם לא תאכל דם דילמא איירי בדם שקרש) [ועיין במנחות (ד' כ"א) חזר ר' יונה ושמעה מן הכא ונתת הכסף ופי' כיון שנדחה ראי' הראשונה ע"כ הוכיח מהכא] כו':