שם אמר ריב"ל עד כאן בקדשי מקדש המקודשים מכאן ואילך בחולין שנעשו על טהרת הקודש וכתב הק"ע וקשה דבבבלי (דף כ"א) אמרינן בהיפוך עשר מעלות שנו כאן חמש ראשונות בין לקודש בין לחולין שנעשו על טהרת הקודש אחרונות לקודש אבל לא לחולין שנעשו על טהרת הקודש מ"ט חמש קמייתא דאית להו דררא דטומאה דאורייתא גזרו בהו רבנן בין לקודש בין לחולין שנעשו על טהרת הקודש בתרייתא דלית להו דררא דטומאה מדאורייתא גזרו בהו רבנן לקודש לחולין שנעשו על טהרת הקודש לא גזרו בהו רבנן וכתב הקרבן עדה דגרסינן גם כאן בהיפוך:
ולי נראה שהירושלמי חולק על הש"ס דילן דאמרינן לקמן בירושלמי הדא אמרה האוכל אוכל רביעי בקודש נפסל גופו מלאכול בקודש עד כדון בקדשי מקדש המקודשין ואפילו בחולין שנעשו על טהרת הקודש נשמעינה מן הדא דתנינן תמן השוחט בהמה חיה ועוף ולא יצא מהם דם כשרים ונאכלים בידים מסואבות לפי שלא הוכשרו בדם רש"א הוכשר בשחיטה ור' אלעזר בשם רבי הושעי' מתניתין בחולין שנעשו על טהרת הקודש (וכמו דאמרינן בחולין (דף לב) טעמא דלא יצא מהם דם כו' אין נאכלים בידים מסואבות אמאי ידים שניות הן ואין שני עושה שלישי בחולין וממאי דבחולין עסקינן דקתני חיה דאילו קדשים חיה בקדשים מי איכא כו' אמר רבי אלעזר אמר רבי אושעי' הכא בחולין שנעשו על טהרת הקודש עסקינן ודלא כר' יהושע דתניא האוכל אוכל ראשון כו' ולוקמה בחולין שנעשו על טהרת תרומה ור' יהושע כו' דקתני בשר דאי בתרומה בשר מי איכא אמר עולא חברי' אמרין בחולין שנעשו על טהרת הקודש ודלא כר' יהושע ואנא אמינא ר' יהושע היא ולא מיבעי' קאמר לא מיבעי' חולין שנעשו על טהרת הקודש דחמירי דאית בהו שלישי אלא אפי' חולין שנעשו על טהרת תרומה נמי אית בהו שלישי וע"ז אימר הירושלמי נשמעינה מן הדא דתנינן תמןוכן השוחט חיה ועוף כו' ר' אליעזר בשם ר' הושעי' מתני' בחולין שנעשו על טהרת הקודש וכר' יהושע (פירוש ולא מיבעי' קאמר לא מיבעי' בחולין שנעשו על טהרת הקודש דאית בהו שלישי אלא אפי' חולין שנעשו על טהרת תרומה נמי אית בהו שלישי) (ומזה מוכח דרבי אלעזר אמר דאתי' כרבי יהושע ועיין בתוספות חולין ודף לד) מאן חברי' לא רוצה לומר ר' אלעזר כו' ונראה דר"א לא קאמר יותר אלא בחולין שנעשו על טהרת הקודש עסקינן והש"ס הוא דמסיים ודלא כר' יהושע ודו"ק וע"כ קאמר וכרבי יהושע דאל"ה לא מוכח אלא דיש שלישי בחולין שנעשו על טהרת הקודש אבל לא רביעי וע"כ קאמר וכר' יהושע (ודלא כהק"ע דגריס ודלא כרבי יהושע) (פי' ולא מיבעי' קאמר) וא"כ מוכח דחולין שנעשו על טהרת הקודש עושה שלישי רביעי (דהא אמרינן בחולין (דף לה) יתיב רב יצחק כו' האוכל שלישי של חולין שנעשו על טהרת הקודש טהור לאוכל בקודש שאין לך דבר שעושה רביעי בקודש אלא קודש מקודש בלבד ופירשו התוס' שם בד"ה האוכל דהאוכל שלישי של חולין שנעשו על טהרת הקודש טהור לאכול בקודש כמו שאינו עושה רביעי וא"כ מוכח דהירושלמי סובר דחמש בתרייתא הן בין לקודש בין לחולין שנעשו על טהרת הקודש וחולק על הש"ס דילן ועיין לקמן ר' זעירא ר' יוסי כו' מתניתא מינה קיימא ומינה תברא כו' מה שאבאר שם ועיין בתוס' שם ד"ה האוכל ודו"ק: