דאם לא כן הו"ל לגמרא לומר שיכתוב כך וע' בב"ח ודבריו נראין לדינא דהיינו ברייתא ראשונה דאין מציירים ומכיירין היינו ציורים כבנין מלכיהם ונראה כדברי הט"ז דברייתא זו לא מיירי מתיקון אלא מאיסור ובאמת מהני שיור אמה וברייתא ב' דמיירי בתיקון חול ג"כ דינא הוא וברייתא גו' מיירי מתיקון שיור ולא פליג על ברייתא דמתיר בחול אלא דמיירי בלא תיקון חול ובאמת הרי"ף לא מייתי ברייתא זו דחול. וא"כ משמע דס"ל דהלכה כברייתא בתריית' דדוקא בשיור מותר. וכ"כ הר"ן בפ"ג דתענית וכ"כ הב"ח בשם הר"ן דמברייתא זו משמע דלא מהני חול ומה שמוגה בר"ן שלנו דאם הוא בחול א"צ שיור הגיה תיבת אינו נראה לכאורה דליתא ואפשר דבזמה"ז דלא נהגו בזה ס"ל דתרתי הלכתא נינהו דס"ל דאם עירב בו חול לא מקרי שוב סיד דאף ברייתא ג' לא קאמר אנא סד בסיד משמע דוקא בסיד לבר אבל כשמערב בו חול לא מקרי סיד ולכן מותר ועכ"פ תמוה שהרי מדבנין הבתים בסיד לבד ואפשר דדוקא במיני סיד הנקרא גיפס זהו אסור שהוא לבן ביותר משא"כ סיד שלנו. אך כ"ז דוחק וצ"ע על מה נוהגין היתר: