1
מי ששחט קדשים בזמן הזה וכו'. עיין במ"ש התוס' בפ"ו דיומא (דף ס"ג) ד"ה שלמים ובפ"ו דזבחים (דף נ"ט) ד"ה עד. ועיין במ"ש הראב"ד לעיל ספ"ו מה' בית הבחירה. ויש לדקדק דלמה נקט דין זה בשוחט ומעלה באחד מהם לבד חייב. ואפשר לומר דהאי והעלה הכוונה היא או העלה. אלא שראיתי שבדין ט"ז כתב השוחט כו' וכן המעלה הרי שהזכיר השתי חלוקות בפירוש וא"כ ה"נ הול"ל מי ששחט וכן מי שהעלה חייב אשר ע"כ נ"ל דכולה חדא מילתא היא ודו"ק: