1
יש גאונים שהורו שהבוגרת אין לה טענת דמים וכו'. בירושלמי פ"ק דכתובות אמרינן רבי קריספא בוגרת כחבית פתוחה היא הדא דתימא שלא להפסיד כתובתה אבל לקיימה אינו רשאי משום ספק סוטה ואתיא כדרבי חנינא וכו'. ודברי הירושלמי הלז דאמר דבוגרת כחבית פתוחה יכולים להתיישב לכל הפירושים בין לדעת הגאונים בין לדעת רבינו ז"ל וכמ"ש הרב שדה יהושע. אך מה שסיימו דלקיימה אינו רשאי משום ספק סוטה זה הוא פלא בעיני דכיון דהבוגרת דרכן בכך מאי ספק סוטה איכא. (* א"ה ועיין פרק י"ח מהלכות איסורי ביאה דין ז' בדברי הרב המחבר ז"ל):