בגד המוסגר שניתערב באחרין כלם טהורין – נראה שהנגע נעלם, אבל הבגד לא זכה להיטהר על ידי הכוהן, אך הוא התערב ברוב ומתבטל. חשיבות ההלכה אינה רבה, שהרי בפועל הנגע נעלם וממילא כולם טהורים. ההלכה נשתנתה בשל ההמשך. קיצצו ועשאו מוכין טהור – הוא בטל מתורת בגד. מוכין הם בגד שנקצץ לחתיכות קטנות. הוא שימש למילוי כרים וכסתות, למילוי בגדים עבים או לריפוד קב וכיוצא באלו שימושים65משנה, כלים פכ"ב מ"ט; תוס', שבת פ"ט ה"ו., ומותר בהנייתו – ברור שהוא מותר בהנאה, הרי הוא טהור. המילים נאמרו רק בניגוד לסיפא, והמוחלט שניתערב באחרים כלם טמאים – אמנם הנגע נעלם אבל הבגד טמא, שהרי הכוהן טימאו, ובגד שכוהן טימא, אפילו אם הנגע נעלם (בשבוע השלישי), הבגד טמא. קיצצו ועשאו מוכין טמא ואסור בהנייתו – דין הבגד לשרפה, ואסור בהנאה.
לסיכום הפרק
הלכות נגעי בגדים שייכות כנראה לאלו שלא היו ולא נבראו אלא לקבל שכר. איננו שומעים על מקרה שאירע הלכה למעשה, והדיון הוא תאורטי, כמו צרעת בתים. עם זאת יש בפרק ביטוי מלא לתהליכי הלימוד של תורה שבעל פה. יש לפרק מקבילות בספרות חז"ל, ושימוש במטבעות לשון ספרותיות ומשפטיות החוזרות בנושאים אחרים שהיו מעשיים יותר. יש בו תרבות משפטית מפותחת ואבחנות חדות, אם כי לא תמיד אחידות, וכמובן יש בו גם מחלוקות רבות.