1
האומר לשלוחו צא וקדש לי אשה פלנית במקום פלוני והלך וקדשה במקום אחר אינה מקודשת – השליח קידש את האישה הנכונה, אבל לא הקפיד על תנאי השליחות. התנאי איננו מהותי לשליחות וניתן היה לפרשו כמראה מקום מקרי, אבל המשנה מדייקת בלשון השליחות ומסיקה שאי קיום התנאי מפר את השליחות. הרי היא במקום פלוני וקידשה במקום אחר הרי זו מקודשת – "הרי היא" היא מילת הסבר ואיננה חלק מתנאי השליחות, ולכן מקודשת. עד כאן משנתנו, אבל בתוספתא נוספו דברי רבי אליעזר החולק: "רבי אלעזר אומר בכולן הרי זו מקודשת עד שיאמר 'אי איפשי שתתקדשי לי אלא במקום פלוני' " (פ"ד ה"ב; וכן גיטין פ"ד ה"ד).36וכן אומר הירושלמי למשנתנו, סב ע"ג.
2
למשנה הבאה מקבילה מלאה במסכת כתובות (פ"ז מ"ז), לפיכך נקצר בפירושנו ונפנה את הקוראים לפירוש המלא שם.