1
לתנאי שהתנה כו'. המפרשים קדמאי ובתראי נתקשו במה שנרמז זה כששבו ולעד"נ אין כאן מקום לדקדק דאילו נכתב בפי' לתנאו היה מקום לדקדק רק שהתורה לא רצה לכתוב בפי' אלא אגב שהוצרך לכתוב ששב לתקפו לא כתב לתוקפו או לחוזקו וכתב לאיתנו י"ל שמרומז בו אותיות לתנאו ובאמת ג"ז היה מעיקר תנאי הנס שישובו המים ויטבעו המצריים דלהצלת ישראל אין מעצור לה' להצילם ולישא אותם על כנפי נשרים מעבר לים וכמו שנתקו רגלי הכהנים בירדן ועיקר הכונה בקריעת ים סוף כדי שיבואו אחריהם המצריים ויטבעו כדינם מכה"א כנודע: