1
אלא אפילו וכו'. תחת רעה שרעה גמלך שונאך ואלהים חשבה לטובה ובאמת היא טובה ולישנא מעליא נקט שלמה וה"ל כאילו כתיב תחת רעה דודאי לא יסתור התורה דמוכח שאף נגד רעה אסור ולכך ר"ב פתח קריה בדורות הללו וכו' דכתיב אחר המבול ויהי כל הארץ וגו' היינו שהיו רשעים והיינו רעה תחת רעה וכנ"ל ע"פ אם תכתוש אויל וגו' שהמדרש מעמיד דרשתו שה"פ הי"ל ללמוד וכו' ולא למדו ומה שפי' במ"כ וז"ל זו היא טובה גדולה וכו' לא דק ולפ"ד אינו מובן לשון דכתיב אחר המבול ודוק ובדרש שאח"ז לא הוי להון למילף וכו' וסיים ג"כ לשון זה דכתיב אחר המבול: