1
א"ר לוי הרי שהרג ולא נהרג וכו' כשיבא אדם. נראה דדיוקו מדכתיב ברישא האדם בה"א ואח"כ אדם לכך דרש דהאדם קאי אהורג במזיד שנקרא האדם בגי' טמא כדאית' בתוס' לפי שהרג במזיד ואימתי נהרג כשיבא אדם היינו שהרג בשוגג שנקרא אדם שלא חטא במזיד שהוא יהיה עולה בסולם ויפול על האדם הרשע וכדאי' ברש"י ע"פ וה' אנה לידו שמרשעים יצא רשע ופי' הפסוק כך הוא שופך דם מי שהוא שופך דם ומסתמא קאי אאדם דדם בהמה וחיה הותרה. האדם הרשע שהרג במזיד באדם דמו ישפך: לפיכך. נתבזה. פי' דכתיב הנני מקים את בריתי וגו' ואת זרעכם. וע"י שחטא שלא רצה לקיים פי' נתבזה ונתגל בתוך אהלו עי"ז לא נתקיים הברית בכל בניו ונתארר כנען לעבדים: