אמר דומה זה שאין כחו של אומה זו אלא במים. היינו כדאי' בירושלמי דמס' ע"ז פ"ג שכל האומות מודים שהקדוש ברוך הוא שליט במים ע"ש גבי כדור וקערה ונ"ל דמודים ע"ז בע"כ מדכתיב ורוח אלהים מרחפת על פני המים בשעה שהארץ היתה תוהו ובוהו ובאמת מוכח דכל הבריות ברא הקדוש ב"ה לבדו ולא פלגא דהורמיז כדברי מינים מדשביק מיא לעבורי רק שבריה אחת יש בעולם ויתוש שמה ונקראת בריה קלה שמפקנא לית לה וע"ז שמא יש למין להרהר לכך בה אני נפרע ממך:
כל מה דהוה הדין שני הוי הדין שני פירוש כל מה דהוה שינוי מראה וכח להתיש כח היתוש כן הוה בטיטוס וכשפרח יתושה פירוש היינו שמתה פרחה נפשה דטיטוס להורות שאל ברא כל הברואים אף היתוש דאל"כ האיך נתפייסו שניהם כאחד בשעת מיתתו וכדאיתא בסנהדרין ולא שייך לומר ביתוש פרח נפשה רק פרח סתם כינוי למיתה ועיין בקהלת בפסוק ויתרון ארץ בכל היא ומפורש כפירושי ומ"כ וי"מ שגו בזה: