מי שגנב כלי וכו' ואם רצו הבעלים וכו' עד שומעין להן: כתב הראב"ד ז"ל אע"פ שאמרו וכו': ואני אומר תמה אני אם זה הלשון יצא מפי הראב"ד ז"ל ומאי דומיא דגזלן דקאמר ומאי מדמי והלא כל אחד בפ"ע מוזכר בעיקר ההלכה פרק קמא דניזקין גמ' פסקא בתשלומי נזקו כו' ופסיק תלמודא והלכתא אין שמין לגנב ולא לגזלן אבל לשואל שמין כדרב כהנא ורב אשי, ור"ח ורש"י ז"ל והגאונים ובשאלתות רב אחא משבחא ז"ל ור"י אלפס ורוב רבותינו בעלי התוס' ז"ל פירשוה כר"מ ז"ל וגם בענין הכפל שנכתב בשם הראב"ד ז"ל דקדקתי בירושלמי (בפרק קמא) ומצאתיו כדברי רבינו משה ז"ל ממש דגרסינן התם מניין שאין שמין לא לגנב ולא לגזלן אמר ר' אבא בר ממל חיים שנים ישלם חיים ולא מתים עד כדון גניבה גזילה מניין אמר ר' אבין והשיב את הגזלה אשר גזל כאשר גזל ע"כ, למדנו שכל אחד בפ"ע דהא יחד רחמנא קרא לכל חד וחד באנפי נפשיה ולמדנו שהכפל צריך להיות חי דהיינו חיים שנים הכפל כמו הקרן חיים שנים וזה פשוט ע"כ אמרתי שזאת ההשגה יצאה מפי תלמיד: